zettool blogs – aptaujas un pētījumi

Īsumā par reprezentatīviem pētījumiem

Posted in Idejas, Tips & Tricks by zettool on Novembris 6, 2009

Vienkāršoti izsakoties, ja vēlamies noskaidrot visu Latvijas iedzīvotāju viedokli, ir nepieciešama atbilstoša un nejauša respondentu izlase. Tas nozīmē, ka izlases respondentu demogrāfijas datiem jāatbilst, piemēram, Latvijas iedzīvotāju demogrāfijai.
Reālajā dzīvē parasti tas nozīmē, piemēram, ap 1000 respondentiem, kuri ir nejauši izvēlēti un kuru vidū ir pietiekoši daudz vīrieši, sievietes, dažādu vecumu, izglītības līmeņu utt. iedzīvotāju.
Statistikā kļūda šādam pētījumam visdrīzāk būs +/- ap 5% un būtiski lielākam respondentu skaitam nav nozīmes. Tātad, ja mērķis ir reprezentatīvs pētījums, tad svarīgāk ir pārliecināties, ka respondentu izlase ir atbilstoša tam, kāda ir ģenerālā kopa uz kuru tālāk tiks attiecināti secinājumi, piemēram, Latvijas iedzīvotājiem. Daži reprezentatīvu pētījumu piemēri: DnB Nord Latvijas barometrs, Parex indekss

Par respondentu izlasēm parunāsim arī turpmāk.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: