zettool blogs – aptaujas un pētījumi

Lai aptaujas anketa būtu veiksmīga

Posted in Tips & Tricks by zettool on Marts 10, 2010

Ir dažas tipiskas kļūdas vai neizdarības, kas it kā veiksmīgu anketu var pat pilnībā nograut. Šeit īsumā būs mūsu komentārs par šīm kļūdām.

1) Anketai nav ievada / noslēguma teksta.
Lai arī šis nav obligāti jāveido, tomēr ir skaidrs, ka atverot saiti, cilvēki labprāt izlasītu par ko ir anketa. Beztam šī ir vēl viena iespēja motivēt cilvēkus aizpildīt anketas jautājumus. Tikpat neveikla ir situācija, ja anketas noslēgumā nav teksts par to, ka anketā iesniegtās atbildes ir saņemtas un “paldies par piedalīšanos”. Šajā gadījumā cilvēks nesaprot, vai viņam vēl ir kas jādara.

2) Loģika, kurai nav loģikas.
Ir svarīgi pārliecināties par to, kādi ir jautājuma atbildes varianti un kāda loģika ir aptaujā paredzēta. Situācija, kad iepriekšējā jautājumā sniegtā atbilde aizvirza uz neloģisku nākošo jautājumu ir … bez loģikas. Svarīgi ir pārliecināties, ka sniedzot atbildi, nākošais jautājums ir loģisks, jo pretējā gadījumā cilvēki uz nākošo jautājumu neatbildēs un aizies prom no anketas.

3) Jautājumu vērtība.
Svarīgi pārliecināties, ka katram uzdotajam jautājumam ir jēga un ka tas dos iespējas izdarīt secinājumus. Pārāk daudz “jā/nē” jautājumu diez vai ļaus iegūt padziļinātu izpratni.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: